13. juli 2019 - Turistbustur


Underligt, at vi endnu ikke har taget en af de mange dobbeltdækkerbusser rundt i byen, men det gjorde vi så i dag. Man køber en billet ved stoppestedet ved banegården og så kan man køre så meget man har lyst til i 24 timer, - og man kan hoppe af og på, så til man ønsker.

Vort første stop var Botanisk Have. De har nogle pænt store drivhuse, - lidt som i Aarhus. Parken er også fin med mange forskellige træer og blomster, men det var drivhusene, der virkelig viste sig at være interessante. De var delt op i 10 underafdelinger, - afhængig af hvilket område planterne kommer fra.
Der var selvfølgelig mange blomster og man skal virkelig være en dårlig fotograf, hvis ikke man kan tage nogle gode billeder. Jeg gik totalt amok med mit kamera. Jeg kan ikke navnet på nogen af planterne, men de var flotte.

Da vi var færdige, gik vi ned til stoppestedet igen og ventede på næste bus. Der kommer en hvert kvarter og da der allerede stod nogen og ventede, kunne vi godt regne ud, at vi ikke skulle vente længere. Vi kørte videre til Leigh, som er havnebyen og forstad til Edinburgh. der er egentlig ikke så meget at se, - i hvert fald ikke på havnen hvor vi kom. Vi fandt imidlertid en god fiskerestaurant, Fischer, hvor vi fik frokost. Jeg fik en fiskesuppe og Sonja en slags fiskefrikadeller. De så faktisk bedre ud end de danske. Kødet var ikke hakket, men nærmere samlet i en klump og derefter friturestegt, - ligesom alt andet i Skotland. Turen hjem til banegården gik forbi de steder, hvor vi har været, Holyrood, parlementet osv.

Vi ville egentlig have set de udstillede 1 mio. pund Sterling i Skotlands Nationalbank, men der var lukket kl. 17, så det nåede vi lige akkurat ikke. Sonja ville kigge lidt på butikker, men jeg ville hjem og skrive dagbog og slappe af. Vi aftalte at mødes på Rose Street, som er byens restaurantgade. Det lykkedes da også, men der var ikke plads udenfor nogen steder, for solen skinnede og det var lørdag. Vi gik ind på The Rosehip. Det så pænt ud og jeg ville have en Ribeye Steak i dagens anledning. Dertil et glas Rumænsk Pinot Noir. Bøffen var så sej som skosåler, så jeg opgav at spise den efter halvdelen.

Sonja ville undersøge om det er rigtigt, at man kan få friturestegt Marsbar i Skotland, men jeg ville hjem. Jeg orkede ikke mere. Hun kom hjem med en friturestegt Marsbar, men den gad jeg virkelig ikke sætte tænderne i. Den bliver svøbt i dej inden den blive friturestegt. De kan friturestege alt, - f.eks. pizza.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

14. juli 2019 - Hjemturen

9. juli 2019 - Regnvejr

7. juli 2019 - Ankomst til Edinburgh